De huidige flexbranche

Het gaat goed met de Nederlandse economie. Maar vooruitgang brengt vanzelfsprekend ook veranderingen met zich mee. Bedrijven dienen zich hierdoor steeds te vernieuwen en aan te passen aan actuele trends en ontwikkelingen om de concurrentie voor te blijven.

Ook de flexbranche merkt de vooruitgang en de veranderingen. Een uitzendbureau starten brengt tegenwoordig veel met zich mee. De intermediair wil zich graag digitaliseren in het huidige landschap. Ze willen op een juiste manier de schakel vinden tussen benodigde vaardigheden en kennis bij de klant een een kandidaat. Juist doordat er tegenwoordig veel uitzendorganisaties zijn, dien je jezelf te profileren. En juist doordat de arbeidsmarkt krap is, dien je als organisatie op een vernieuwende manier kandidaten aan te trekken.

Maar een intermediair moet zich ook te houden aan de wet- en regelgeving. Lastig, want deze verandert continu en de stof is lastig. Ook de administratieve rompslomp kost veel tijd. Administratieve, juridische en financiƫle werkzaamheden leiden ertoe dat een intermediair zijn tijd niet enkel kan besteden aan het samenbrengen van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt. Veel intermediairs maken daarom de keuze om hun backoffice uit te besteden bij een derde partij, bijvoorbeeld bij een payrollorganisatie. Hierdoor kunnen zij doen waar ze echt goed in zijn: het samenbrengen van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *